Stresul este o problemă majoră și una dintre cele mai frecvente probleme ale vieții.

Toată lumea suferă de stres într-o oarecare măsură, de la copii mici la adulți.

Însuși procesul de trai este stresant.

Ca parte a mecanismului nostru de supraviețuire, suntem împovărați să experimentăm stresul ori de câte ori percepem o amenințare la adresa bunăstării noastre.

Chiar și câinii și pisicile suferă de stres.

Cauzele stresului

O mare parte din stresul pe care îl experimentăm rezultă din cerințele vieții.

O serie de probleme contribuie la stres.

Pe măsură ce societatea avansează și se dezvoltă în complexitate, pe măsură ce așteptările cresc, iar cerințele vieții cresc, nivelurile de stres cresc proporțional. Termenele limită, eșecurile, problemele, teama, incertitudinea, concurența ne fac viața mai stresantă.

Nu putem elimina complet stresul din viața noastră. Nici nu putem evita situațiile stresante. Cu toate acestea, ne putem descurca și îl putem gestiona cu strategii eficiente și inteligente.

Simptomele de stres apar diferit la persoane diferite. Unele simptome bine cunoscute care decurg din stresul prelungit sunt: oboseala, durerile de cap, greața, probleme de memorie, probleme de atenție, anxietate, îngrijorare, furie, iritabilitate, introversiune, retragere, depresie, probleme de somn, probleme de alimentație și așa mai departe.

Există modalități sănătoase de a face față stresului și modurilor nesănătoase. Băutura, fumatul, supraalimentarea, evitarea, retragerea, furia, agresivitatea sau violența sunt câteva moduri nesănătoase în care oamenii încearcă să facă față stresului.

Pentru a face față stresului, trebuie să înțelegm și să identificăm cauzele lui. Odată ce identificăm cauzele fie prin introspecție, fie cu ajutorul unui specialist, putem elabora strategii adecvate.

Stresul poate apărea din cauza cauzelor externe sau interne. Cauzele externe sunt legate de mediu. Ele pot fi sub controlul tău sau dincolo de controlul tău. Poți să te ocupi de acestea schimbându-le sau evitându-le sau schimbând atitudinea sau gândirea față de ele. Cauzele interne pot fi fizice, mentale sau comportamentale. Poți fie să le schimbi dacă este în limitele capacității tale, fie să le accepți dacă nu ai controlul. Unele dintre aceste probleme pot fi, de asemenea, tratate prin medicație.

Strategii pentru a face față stresului

  1. Schimbă situațiile stresante care se află sub controlul tău.
  2. Adaptează-te la situații stresante pe care nu le poți schimba.
  3. Evită situațiile stresante pe care nu le poți schimba sau controla.
  4. Acceptă situații stresante pe care nu le puteți schimba, la care nu te poți adapta, pe care nu le poți evita și care nu îți reglementează schimbarea gândirii și atitudinii și dezvoltarea unei perspective și filozofii adecvate.

Tehnici simple de relaxare

Poți aplica aceste patru strategii creativ și inteligent în viața de zi cu zi pentru a face față situațiilor stresante. Ca parte a acestor strategii, poți utiliza următoarele tehnici simple de relaxare pentru a reduce stresul:

  1. Întrerupe momentele ocupate
  2. Respiră conștient când ai timp
  3. Gândește-te la probleme, în loc să te îngrijorezi.
  4. Meditează pentru a-ți liniști mintea.
  5. Rămâi în prezent când ai de-a face cu oameni și probleme.
  6. Stabilește priorități.
  7. Devino afirmativ.
  8. Fii expresiv.
  9. Învătă să râzi.
  10. Dormi suficient.
  11. Mâncă sănătos.
  12. Fă mișcare.

Unele situații de stres sunt normale și inevitabile. Stresul devine o problemă, atunci când începe să interfereze cu gândirea și acțiunile și când îți afectează sănătatea. Dacă simptomele există, atunci este necesară o acțiune eficientă de remediere.

Autor: Jayaram V

   pentru detalii despre carte, click pe poză

 

shanti spirit simbol 2

About Carmen Bart

O neostoită călătoare pe pământ, deasupra norilor și în gând ...

View All Posts

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.