Considerată una dintre cele mai complete activități fizice existente, alergarea a devenit acum instrumentul ideal pentru atingerea obiectivelor: pierdere de greutate, tonus și mușchii formați. Cu toate acestea, beneficiile sale pot fi sporite prin utilizarea unor elemente, cum ar fi greutățile.

Alergatul cu greutăți este o practică din ce în ce mai frecventă, deoarece plasarea unei greutăți suplimentare în timp ce facem exercițiul generează o ardere mai mare a caloriilor, ceea ce se traduce prin pierderea mai rapidă a greutății.

Greutățile, în mod obișnuit, sunt plasate pe glezne  și nu trebuie să depășească 3 și 5 kg, adăugate progresiv. Amintiți-vă că abuzul sau greutatea excesivă vă pot afecta articulațiile.

În plus față de scăderea în greutate, alergarea cu greutăți are și alte beneficii, iată câteva:

  • Îmbunătățește forța, viteza, rezistența și elasticitatea alergătorului.
  • Generează un stimul suplimentar în mușchii picioarelor, ceea ce vă permite să le tonificați mai repede.
  • Vă permite să obțineți rezultate bune, în timp scurt.
  • Sporește activitatea cardiovasculară.
  • Alergarea cu greutăți înseamnă o creștere a cererii fizice și un consum caloric mai mare.

Înainte de a adăuga o greutate suplimentară amintiți-vă că trupul nu este obișnuit cu ea, iar dacă adăugați o greutate prematur, puteți genera o vătămare.

În orice exercițiu, oricât de simplu vă este prezentat, ar trebui să fiți sfătuit de un profesionist. În plus, este recomandabil ca, înainte de a începe orice rutină, să consultați medicul de familie pentru a confirma că activitatea sportivă dorită corespunde stării de sănătate în care vă aflați.

Dincolo de scăderea în greutate, obiectivul unui antrenament este menținerea și îmbunătățirea sănătății. Încearcă să îl efectuzi 30 de minute pe zi și observă diferențele fizice și emoționale pe care le-ai dobândit.

Nu uita: Ce nu te doboară te face mai puternic!

Iar seara, adaugă o lectură potrivită. Azi îți recomand nuvela Singurătatea alergătorului de cursa lungă   de Alan Sillitoe, dețină­toare a premiului Hawthornden pentru literatură. A fost publicată în 1959 și ecranizată în 1962, după un scenariu scris de autor, în regia lui Tony Richardson. Filmul i‑a adus actorului Tom Courtenay (cunoscut publi­cului pentru rolurile de mai târziu din filme precum Doctor Jivago sau Noaptea generalilor) un premiu Bafta pentru debut in 1963.

Protagonistul, un tânăr rebel, ajunge să fie închis, pentru o spargere, într‑un centru de corecție unde i se oferă șansă să ia parte la un concurs de cros pe distanțe lungi. Diminețile friguroase, chinuitoare și orele lungi de alergare îl fac să se gâîn­dească la lumea din jur, cu ipocrizia ei, lipsa de mora­litate și țelurile superficiale. Alături de această nuvelă, volumul conține alte câteva povestiri, printre care : Unchiul Ernest, Domnul Raynor, învățătorul, Fotografia cu barcă de pescuit, Arca lui Noe, Sâmbătă după‑amiază, Declinul și prăbușirea lui Frankie Buller.
shanti spirit simbol 2

Dacă dorești să primești toate articolele și traducerile noastre, direct în inbox-ul tău, fără să te mai străduiești să le cauți… te invităm să te ABONEZI la noutăți.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.