Calea Incercarii si Primele Cinci Initieri

0

Calea Incercarii si Primele Cinci Initieri

Calea Incercarii si Primele Cinci Initieri

„Fiecare dintre noi este recunoscut
dupa stralucirea luminii sale”
Djwhal Khul
Mesaj transmis prin Alice A. Bailey

 

Calea incercarii este cel mai bine descrisa de catre Maestrul Ascensionat Djwhal Khul, in cartea lui Alice Bailey, „Initiere, Umana si Solara”, unde spune : „Calea incercarii precede calea Initierii, si marcheaza perioada din viata unei persoane cand aceasta se situeaza de partea fortelor evolutiei si lucreaza la cladirea propriului caracter.

Toul este in mana lui, isi cultiva calitatile care-i lipsesc si cauta, cu vigilenta, sa isi tina personalitatea sub control. El construieste corpul cauzal (corpul sufletului) in mod deliberat, umpland fiecare gol care poate exista, si cautand sa il faca un bun receptor pentru principiul Christic.”

Calea incercarii poate fi asemuita cu cele 9 luni de gestatie care precede ceasul nasterii. Ceasul nasterii va marca inceputul primei initieri. Persoana aflata pe calea incercarii este invatata, in primul rand, sa se cunoasca pe sine, sa-si constientizeze slabiciunile sa le corecteze. Aspirantul spiriual este invatat bazele intelepciunii Divine si este introdus in ultimul grad din Sala Cunoasterii.

Fiecare aspirant spiritual este cunoscut unui Maestru, si este in grija discipolilor Maestrului. Orele sunt tinute noaptea de catre initiati ai primului si al doilea grad pentru discipolii acceptati si pentru cei aflati in perioada de proba, intre orele 10 si 5 in fiecare noapte, in toate colturile lumii. Ei se strang in Sala Cunoasterii, iar metoda este in mare parte aceeasi ca in marile universitati.

Un orar bine stabilit, munca experimentala, examinarile, o crestere progresiva pe masura ce trec testele.Totul este gradat si inregistrat. Fiecare dintre noi este recunoscut dupa stralucirea luminii sale. Suntem sortati, prin urmare, dupa amplitudinea luminii, rata vibratiei, puritatea sau tonul si claritatea culorii aurei noastre.

O buna parte a pregatirii se face cu candidatul aflat in perioada de proba fara ca acesta sa constientizeze. Candidatul recunoaste de obicei trei lucruri:

  1. Activitatea mentala sporita
  2. Receptivitate mai mare la idei, si capacitatea sporita de a intelege planul Ierarhiei
    Spirituale
  3. Cresterea senzitivitati psihice

Doar acei discipoli care cauta initierea doar pentru a-si mari puterea de a-i ajuta si binecuvanta pe altii vor gasi un raspuns pentru dorinta lor. Motivele egoiste nu trebuie sa intre in aceasta. Multi oameni care sunt priviti ca initiati, isi dau silinta sa fie asa.

Ei nu sunt, totusi, adevarati initiati, ei sunt oameni cu bune-intentii, a caror intelegere mentala depaseste puterea personalitatii lor de a pune in practica.

Prima Initiere

Prima initiere este primul pas catre regatul spiritual. Discipolul a parasit Sala Ignorantei si Sala Cunoasterii, si a intrat in Sala Intelepciunii. Lectia cheie a primei initieri este despre stapanirea corpului si vehiculului fizic.

Controlul asupra corpului fizic trebuie sa atinga un nivel inalt. Pacatele trupesti trebuie sa fie dominate. Lacomia, betia si imoralitatea nu mai trebuie sa controleze discipolul.

Prima initiere este baza. S-a atins deja o structura de viata, gandire si control corecta. In afara de acest control al sufletului, prea putin se mai cere dovedit cand se ia prima initiere.
Aceasta initiere indica pur si simplu ca embrionul sufletului vietii a fost vitalizat si adus in existenta functionala. Centrul sau chakra gatului este legat de prima initiere.

Prima initiere este considerata de Maestru ca acceptare semnificativa catre aceasta cale. In viata lui Iisus aceasta initiere este privita ca fiind nasterea Christului, sau nasterea vietii Christice. Vietile initiatilor care au primit prima initiere incep a fi controlate de constiinta Christica, care este cea a responsabilitatii, a iubirii neconditionate si a ajutorului. Lordul Maireya, capul Ierarhiei Spirituale este Hierophantul acestei initieri.

Un sfert din corpul fiziv fizic este compus din materie atomica dupa aceasta initiere.

A doua initiere

 

Principala lectie a celei de-a doua initiere este legata de stapanirea corpului astral si/sau a corpului emotional. Djwhal Khul a spus ca asta este de obicei cea mai grea initiere pentru oameni, si ca adesea este nevoie de multe si multe vieti pentru ea.

Odata luata cea de-a doua initiere, a treia si a patra urmeaza de obicei in aceeasi viata sau in urmatoarea.

Initierea are legatura cu sacrificiul si renuntarea la dorinte. Natura inferioara incepe sa fie dominata rapid. Elementul astral este controlat si corpul emotional devine pur, limpede si senin.

In viata lui Iisus Hristos aceasta initiere se defineste ca fiind botezul. Cei trei termeni cheie pentru cea de-a doua initiere sunt :

  • Dedicare
  • Stralucire
  • Devotament

Dedicarea are ca rezultat stralucirea, care este disipata de devotament. Emotiile sunt aduse sub control si in mod necesar factorul mintii admite o importanta sporita. Libertatea este termenul cheie al inividului care are de-a face cu cea de-a doua initiere.

Lordul Maitreya, este din nou Hierophantul acestei initieri. Se dobandeste un control mai mare asupra sensibilitatii egoiste al sinelui inferior. Corpul fizic este acum alcatuit pe jumatate din materie atomica.

A Treia Initiere

Cea de-a treia initiere este legata de dezvoltarea controlului asupra corpului mental si, prin aceasta, asupra personalitatii, cu cele 3 aspecte ale sale. Aceasta initiere mai este denumita fuziunea sufletului.

In timpul acestei initieri, discipolul devine una si fuzioneaza cu Sinele superior, devenind o personalitate infuzata de suflet. Intreaga personalitate este inundata de lumina de sus. Discipolul nu mai este controlat de mintea inferioara sau de dorinte. Vibratiile personalitatii sunt de ordin inalt.

Aceasta initiere este considerata prima initiere majora. Mintea este deschisa la idei, intuitii si impulsuri ce vin din suflet. Discipolul primeste energie de la suflet, de la ashramul caruia el sau ea apartine, si de la Ierarhia Spirituala. Acumularea de cunostinte este foarte rapida. Energiile din corpul cauzal devin disponibile pentru discipol.

Corpul fizic este acum alcatuit din trei sferturi de materie atomica. Discipolul incepe sa primeasca in mod direct ghidare de la monada, in vreme ce pana acum, in evolutia discipolului, orice indrumare venea doar de la suflet, care functiona ca intermediar intre personalitatea incarnata si monada, sau Tatal din ceruri.

La aceasta initiere discipolul a deprins abilitatea de a manipula materia si a invatat legile constructiei creative a gandului. Aceasta initiere in viata lui Iisus este denumita schimbarea la fata. Cel de-al treia ochi este chakra care a fost stimulata in timpul acestei initieri si Sanat Kumara este Hierophantul.

La fiecare initiere discipolul devine polarizat la un nivel mai inalt. La prima initiere discipolul a fost polarizat in corpul fizic. La a doua initiere a devenit polarizat in corpul astral si  emotional.

In cea de-a treia initiere discipolul devine polarizat in corpul mental. Dupa aceasta initiere discipolul a deprins teoretic si practic, legiile propriei sale naturi. Materia din cele trei corpuri a devenit relativ pura. Sufletul insusi are pozitia dominanta, si nu numai in lumea materiala. O tensiune terifianta a energiei spirituale a trecut prin initiat in aceasta etapa sub indrumarea Logosului Planetar.

Sceptrul in initiere este folosit ca agent de transfer si acesta este tinut de Sanat Kumara.

A patra Initiere

 

A patra initiere se refera la lepadarea de sine si/sau initierea crucificarii. Este legata de renuntarea la orice interes personal si renuntarea la viata personala in detrimentul intregului. Chiar si constiinta sufletului inceteaza sa fie importanta si o mai mare constiinta universala, mai aproape de aceea a spiritului, ii ia locul. Viata unei persoane ce isi ia cea de-a patra initiere este de obicei una de mare sacrificiu si uneori de suferinta.

Initiatul a depus totul, chiar si personalitatea sa perfectionata pe altarul sacrificiului. Totul este lepadat, prieteni, bani, reputatie, caracter, pozitia in societate, familia si chiar viata insasi. Prin dobandirea celei de-a patra initieri se atinge eliberarea din ciclul renasterii.

In timpul acestei initieri corpul cazual sau corpul sufletesc este ars si sufletul se uneste inapoi cu monada. Principala sursa de ghidare a initiatului de la acest punct inainte este monada si/sau EU SUNT PREZENTA. Sufletul, care a fost intermediarul intre personalitatea incarnata si monada nu mai este necesar.

La cea de-a patra initiere, discipolul este considerat un maestru al intelepciunii si stapan al compasiunii. Initiatul nu mai este un suflet in inchisoare. El a fost ridicat din cele trei lumi inferioare. Initiatul lucreaza acum de sus in jos in serviciul Planului Divin. Discipolul foloseste pe deplin vehiculul Buddhic si actioneaza in planul de constiinta Buddhic.

Initiatul este in totalitate eliberat iar viitoarele contacte cu lumea materiala sunt pe deplin voluntare. Initiatul devine un membru definitiv si permanent al Ierarhiei Spirituale si Celui de-al Cincilea Regat. El si-a intors spatele catre lumea fizica, materiala pentru eternitate cu exceptia ajutorului voluntar. Sanat Kumara este din nou Hierophantul acestei initieri.

Initiatul este admis ca tovaras in aceasta loja. El isi insuseste rapid restul cunostintelor din Sala Intelepciunii. Initiatul poate contacta monada cu o mai multa libertate decat isi pot controla sufletul majoritatea oamenilor. Energiile sufletului celui initiat devin disponibile pentru bunul mers al evolutiei planetare.

Antakarana sau podul de curcubeu a fost incheiat in totalitate pana la suflet, triada spirituala si la monada. Cei trei centrii inferiori au atins un punct de purificare completa, fara nicio energie provenita din egoism.

Initiatul este ghidat de intuitie, ratiune pura, si cunostere completa, iluminata de dragoste. A cincea initiere urmeaza de obicei la scurta vreme de cea de-a patra. Initiatul si-a crucificat complet natura inferioara.

Toata cunosterea, stiinta, intelepciunea si experienta dobandita in toate vietile anterioare
sunt acum in posesia barbatului sau a femeii spirituale. Iisus Hristos si-a luat cea de-a patra initiere in momentul crucificarii.

Lord Maitreya, care s-a suprapus lui Iisus si, intr-un sens, a impartit cu el acelasi trup in ultimii sai trei ani din viata, si-a luat ce-a dea sasea initiere sau ascensiunea.

Un alt lucru interesant pe care Djwhal Khul l-a spus in cartea lui Alice Bailey este acela cand Iisus a rostit acele faimoase cuvinte „Tata, pentru ce m-ai parasit?”, ceea ce spunea si/sau traia era faptul ca sufletul Sau se contopea in monada.

El a trait pierderea sufletului Sau ca si ghid, caci era timpul sa isi dobandeasca ghidarea direct de la Tatal, sau monada sau de la EU SUNT CEEA CE SUNT.

Corpul fizic este acum alcatuit 100% din materie atomica. Initiatul care trece de cea de-a patra initiere este denumita arhat.

Nu exista durere si suferinta pentru maestrul care a atins eliberarea.

A cincea Initiere

 

Cea de-a cincea initiere se refera la fuziunea cu monada, in timp ce a treia initiere se referea la fuziunea cu sufletul sau Sinele superior.

Cea de-a cincea initiere are de-a face cu contopirea constiintei cu monada si spiritul. Cea de-a cincea inseamna eliberarea de orbire, o eliberare care permite initiatului sa aiba o noua viziune.

Initierea a fost numita relevatia sau renasterea, in terminologia crestina. Un maestru care are a cincea intiere este numit adepentru A cincea initiere este prima initiere cosmica. Este mai degraba o contopire cu planul atmic, decat cu planul buddhic al celei de-a patra initieri. Majoritatea maestrilor care lucreaza cu omenirea isi pastreaza corpul in care si-au luat cea de-a cincea initiere, sau pot construi si manifesta unul nou.

Djwhal Khul a fost un initiat de gradul al cincilea in timp ce scria majoritatea cartilor lui Alice Bailey si a ascensionat in acea viata. El si-a pastrat trupul cunoscut sub numele de  Djwhal Khul.

Invatatorul lui Djwhal a ales sa isi construiasca unul nou.

Pentru a dobandi cea de-a sasea initiere, adeptul trebuie sa urmeze un curs de ocultism planetar. Aceasta carte, in combinatie cu meditatia si propria voastra munca pe care o faceti in viata, poate sa va permita sa indepliniti aceasta cerinta in timp ce dormiti.

Aceasta carte este un curs intensiv de ocultism planetar. Energia celei de-a cinccea initieri permite energiilor planetei sa fie accesbile pentru adepti sau in serviciul lumii.

Prima chakra este cea stimulata in aceasta initiere. Adeptul realizeaza pe deplin afirmatia „EU SI TATAL UNA SUNTEM”. Corpul adeptului este unul de lumina. In esenta barbatul sau femeia au atins o stare de perfectiune.

Nota
Cele mai multe informatii din acest capitol au fost culese din cartea lui Alice Bailey „Initierea, Umana si Solara” („Initiation, Human and Solar”), Razele si Initierile” („The Rays and Initiation”), „Gandeste-te la asta”(„Ponder on this”), si din incercarile lui Djwhal Khul. Pentru cei care isi doresc sa studieze mai mult despre acest domeniu, aceste carti sunt recomandate.

 

Fragment din “MANUALUL ASCENSIUNII” de Dr. Joshua David Stone

shanti spirit simbol 2Daca doresti sa primesti toate articolele si traducerile noastre, direct in inbox-ul tau, fara sa te mai straduiesti sa le cauti… te invitam sa te ABONEZI la noutati.

 

2

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here