Principiul Vindecarii Universale – partea 3

1

Principiul Vindecarii Universale – partea 3

principiul vindecarii universale 3

Orice lucrare, intreprindere, a fost mai intai o idee in mintea fondatorului.

Orice boala este mai intai o idee in mintea ganditorului.

Pierderea unui serviciu sau a unui prieten, sau a sigurantei, este mai intai de toate IDEE pastrata in minte.

Omul, uneori, obiecteaza la astfel de afirmatii, caci el nu a fost totdeauna indeajuns de atent, pentru a putea sa isi dea seama de calitatea gandului sau.

Un gand este uneori numai o sclipire de o clipa, inainte de a fi depozitat in profunzimile fiintei mintii subiective.

Odata ajuns aici, sub nivelul constiintei, nu mai este recunoscut de individ care, uneori, neaga indignat ca i-ar fi trecut prin minte un asemenea gand.

Asupra acestui gand lucreaza neantrerupt Legile Mintii si continua sa emita stari de simtaminte, pentru care nu avem totdeauna explicatii.

Putem afirma ca adevar ca niciodata nu se mai manifesta in viata din afara, decat ceea ce s-a acceptat si depozitat in subiectiv, care este mai mult decat un depozit mental, este insasi uzina ce prelucreaza continuu, transformand cauzele in efecte, potrivit unei legi invariabile.

Calitatea omului de a putea alege, ii da posibilitatea de a gandi, fie ca un inger, fie ca un demon, ca un sef sau ca un sclav.

Orice ar alege ca gand, mintea va transforma in creatie ce se va manifesta.

Iisus a accentuat necesitatea de a pastra mintea indreptata catre centrul spiritual si a insistat, ca daca se procedeaza astfel, perfectiunea spirituala se va scurge prin mentalitate, in fizic.

In mod contrar, daca starile sale mentale sunt ocupate cu lumea din afara, a starilor fizice schimbatoare, el va continua sa resimta ce a contemplat.

Este un mare adevar in aceasta si care, din pacate, a fost de prea multe ori trecut cu vederea.

Ori de cate ori atentia omului este deviata de la Centrul Spiritual Etern, sanatos, de neanvins, care este insasi Imaginea si Asemanarea lui Dumnezeu in om, ori de cate ori mintea omului se abate de la constiinta acestui Centru Divin, atunci si numai atunci, pot aparea manifestari fizice de boala.

Metoda de vindecare a lui Iisus consta in a nega realitatea aparenta a patologiei exterioare si-n afirmarea realitatii de perfectiune interioara a omului.

Aceasta este metoda folosita astazi de catre practicieni si consultantii mentali si spirituali.

Ceea ce trebuie clarificat bine, totusi, este ca tratamentul se produce in mintea practicianului.

El nu foloseste puterea vointei asupra pacientului.

 

El nu incearca sa influenteze mintea pacientului, ci numai desfasoara o explicatie a proceselor de gandire, in scopul de a clarifica intelegerea pacientului.

Cand ajungem la metodele in sine, folosite de tratamentul mental, vom vedea ca intregul efort al practi-cianului, in timpul tratamentului, este de a se convinge el insusi, in afara celor mai slabe urme de indoiala, ca persoana pentru care lucreaza este perfecta si sa inlature din propria sa minte orice credinta de imperfectiune in ceea ce-l priveste pe pacientul sau.

De vreme ce vedem probe ale Inteligentei Cosmice actionand pana departe, printre astre, suntem incredintati ca ne inconjoara un imens ocean al Mintii, care exista in infinit, ca aceasta Minte este singura Minte in Univers si ca, atunci cand gandim, o facem folosind aceasta Minte.

Ceea ce numim minti individuale sunt in realitate numai niste picaturi infime in acest Ocean al Mintii; totusi ele sunt insasi acesta unica Minte.

Pacientul vine la practician, plangandu-se ca este bolnav.

Acest fapt este pentru sine o realitate, de vreme ce dovada ii vine pe calea simturilor.

Practicianul stie ca proba simturilor apare reala, dar nu este aceasta realitatea fundamentala.

Realitatea fundamentala este Spirit neschimbator.

Dandu-si seama ca pacientul are o viziune distorsionata asupra sa si a conditiei sale, practicianul trebuie sa vindece falsa credinta.

El se convinge prin argumente si intelegere, de falsitatea parerii ce o are pacientul despre sine.

El trebuie sa se fereasca de falsa credinta cu care vine pacientul, intocmai cum salvatorul se fereste de mainile celui care se ineaca, sa nu-l prinda.

Convingandu-se pe sine insusi de perfectiunea spirituala a pacientului, el pune in miscare un gand adevarat, care se opune gandirii false a pacientului.

Amandoi facand parte din Mintea Unica, practicianul stie ca pacientul isi da seama de ceea ce el insusi cunoaste, in ceea ce priveste perfectiunea spirituala a bolnavului, chiar daca, aceasta cunoastere, momentan, se afla numai in subconstientul pacientului si, deci, inca nerecunoscuta.

De indata ce gandul imperfect al pacientului a fost inlocuit cu gandul perfect al practicianului, vindecarea nu intarzie sa se produca.

Aceasta este unica metoda folosita de Iisus.

El nu s-a bazat deloc pe concentrare, pe puterea vointei, pe sugestie, hipnotism sau orice alte procedee psihologice bine cunoscute.

EL punea totdeauna in actiune suprema Lege a Spiritului, avand viziunea propriei ei reflectii, ca o imagine perfecta, proiectata asupra Mintii, care, la randul ei, transforma aceasta reflectie, in imagine a perfectiunii in corpul si-n mintea pacientului.

 

(Continuare in Capitolul 3 – partea 4)

(Anterior Capitolul 3 – partea 2)

 

MINTEA TE POATE VINDECA – FREDERICK W. BAILES – ed.1978

Traducere din limba engleza

shanti spirit simbol 2Daca doresti sa primesti toate articolele si traducerile noastre, direct in inbox-ul tau, fara sa te mai straduiesti sa le cauti… te invitam sa te ABONEZI la noutati.

 

2

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here