Ne petrecem aproape la fel de mult timp la locul de muncă ca și acasă. Într-un mediu care uneori poate părea ostil, este esențial să te simți în largul tău pentru a lucra în condiții bune. Ideea de bună dispoziție la birou câștigă treptat teren și în societatea noastră. Dar, chiar dacă firmele pun în aplicare soluții suport pentru a face zilele noastre mai plăcute, cea mai mare parte a efortului trebuie să provină de la noi înșine.
Voi enumera câteva sfaturi care pot ajuta să vă autoeducați atitudinea la locul de muncă:
Cultivați pozitivismul
A fi pozitiv în gândire și comportament se reflectă atât în munca oferită, cât și în relațiile profesionale. Prin urmare, este esențial să adoptăm o atitudine pozitivă dacă dorim ca totul să meargă bine. Acest lucru se reflectă, pe de o parte, prin zâmbet și pe de altă parte, prin capacitatea noastră de a vedea ce este bun. Într-adevăr, afișarea unui zâmbet trimite o imagine pozitivă și încurajează oamenii din jur să zâmbească la rândul lor. În plus, buna dispoziție permite să crească altruismul. Prin urmare, suntem mai înclinați să mergem la alții, să ne implicăm în conversații. Aceasta creează o relație de încredere care nu pot fi decât benefică în lumea profesională.
Abilitatea de a vedea ce este bine se poate aplica în cazul succeselor dar și a eșecurilor. Este important să fii conștient de greșelile care au fost făcute și să le consideri ca modalități de a avansa. Nu mai considerăm că a fost o eroare sau o problemă, ci un succes sau o soluție pentru că am corectat-o.
Alegeți o comunicare eficientă
Comunicarea este un punct esențial al relațiilor profesionale. Ajută la transmiterea unui mesaj, la avansarea lucrării și la construirea relațiilor. Astfel, alegerea cuvintelor este foarte importantă. Lumea nu percepe mesajele în același mod, deci trebuie să vă adaptați la interlocutor. Astfel, o comunicare directă, față în față, face posibil să nu punem o barieră între noi și colegi. De exemplu, în loc să trimiteți un mail, puteți merge direct la biroul persoanei pe care doriți să o contactați. Acest lucru permite un contact mai strâns și mai concret. De asemenea, recomandăm să evitați răspunsul negativ, cum ar fi “Nu sunt de acord!”. Optând pentru “Cred că mai degrabă ar fi mai potrivit …” Induce o gândire pozitivă și am văzut că un comportament pozitiv este important în relație. Mai mult decât atât, este necesar să învățăm să ne afirmăm, dar și să ascultăm. Fiecare are dreptul să se exprime și toate punctele de vedere sunt de luat în calcul, deoarece permit să se avanseze în echipă.
Vedeți regulile de lucru ca motor de motivare
Este incontestabil că avem nevoie de un cadru. Datorită regulilor, știm până unde mergem, ce putem și ce nu putem face. Ele ne încadrează, oferindu-ne repere (planificări, obiective). În plus, unele companii permit să se lucreze într-un cadru flexibil. Dacă aveți nevoie de o zi liberă pentru rezolvarea unor probleme sau să plecați mai devreme dacă sunteți bolnav, compensând cu ore suplimentare viitoare, se poate face. Fără aceste valori de referință, ar părea dificilă organizarea și stabilirea unor limite indispensabile pentru crearea unei armonii. În cele din urmă, regulile sunt o modalitate de integrare cu modul în care operează compania. Acestea vă permit să găsiți un echilibru atât personal cât și profesional.
Acceptați critici din partea colegilor
Critica permite progresul, dar nu trebuie spusă în scop negativ. Trebuie chiar să cereți critici și să le percepeți ca o oportunitate pentru evoluție. Într-adevăr, cealalt ne oferă o opinie diferită, pe care nu o putem avea din punctul nostru de vedere. Fie că este justificată sau nu, este important să o auzim pentru că ceea ce face o critică constructivă este modul nostru de a asculta. Se întâmplă, de asemenea, ca ea să fie inconfortabilă, în acest caz, este suficient să indicați persoanei că preferați să vorbiți singuri. Adesea doare, dar este așa pentru că celălalt are dreptate? Cel mai potrivit răspuns este așadar să ne întrebăm singuri și să recunoaștem că s-ar putea să fi fost ceva greșit. Sinceritatea în fața criticilor este o mare calitate profesională. Mai este o problemă- de a nu confunda criticile cu reproșurile. Acestea din urmă nu sunt în scopul de a schimba, ci mai degrabă de a certa persoana pentru ceva ce a făcut. Deci, trebuie să înveți să diferențiezi cele două pentru a reacționa cât mai corect posibil.
Personalizați-vă spațiul de lucru
Pentru persoanele care lucrează într-un birou, acesta a devenit un loc real de a trăi, pentru că petreceți acolo aproape jumătate din zi. Este mai ușor dacă vă simțiți ca acasă. O plantă, o fotografie sau un mic obiect personal vă pot ajuta să creați o atmosferă familiară și să îmbunătățiți condițiile de muncă. Într-adevăr, suntem mai înclinați să lucrăm bine atunci când ne simțim confortabil. Un obiect personal poate ajuta la refacerea calmului în momente de stres și ne induce motivație.
Învățați să vă relaxați la birou
Între concurență, viteză și toate problemele care apar, munca a devenit una dintre principalele surse de stres. Este chiar o parte integrantă a locului de muncă. Deci, pentru a reduce presiunea, există mai multe exerciții de relaxare care pot fi efectuate la birou. De exemplu, cele de respirație și de întindere joacă un rol vital în gestionarea stresului. Hidratarea este de asemenea importantă, deoarece ajută la prevenirea migrenelor.
Gestionați timpul de lucru
Înseamnă a construi în avans și nu de a lupta pentru recuperarea întârzierii. Lucrul în prealabil vă permite să vă acordați timp pentru a gândi calm și în profunzime. Sporiți șansele de a reuși și de a lucra într-o stare mai bună a minții. Este o sarcină prin sarcină, astfel încât să nu amestecați totul și să rezolvați doar ceea ce este urgent, dar vă permite și să analizați progresul lucrării.
Dacă dorești să primești toate articolele și traducerile noastre, direct în inbox-ul tău, fără să te mai străduiești să le cauți… te invităm să te ABONEZI la noutăți.