Respirația este esențială în menținerea unei stări optime, atât în plan fizic cât și  emoțional.

Prin a ști cum să inspiri și să expiri profund, calm și consistent putem combate stresul, anxietatea, hipertensiunea, să ameliorăm durerile și să controlăm ritmul cardiac.

Paradoxul este că majoritatea nu știm cum să respirăm corect și de aceea învățarea acestui lucru a devenit o tendință în lume. Inspirăm oxigen, care este o energie vitală, iar prin expirație eliberăm 80% din toxine. Dar, deși este un act involuntar efectuat inconștient de mii de ori pe zi, oamenii folosesc doar 30% din capacitatea lor respiratorie. De aceea e necesar să acordăm mai multă atenție respirației noastre.

Pentru început vă prezentăm trei „chei” de înțelegere a acestei acțiuni:

  • Prima cheie: a avea poziția „corectă”.

În ceea ce privește postura, singurul punct important este să ai spatele drept; În ședere, în picioare, culcat, nu contează.

Dacă stai în picioare, pur și simplu trage pelvisul înainte, trage umerii ușor înapoi, iar capul să pară a avea tendința de a atinge tavanul, tras în sus de un fir.

Ar trebui să simți extensia coloanei vertebrale, fără a trebui să o forțezi să o ții în această poziție.

Aceasta este poziția „corectă”. Când o realizezi, „închide cele șapte orificii ale feței”, pentru ca atenția să se îndrepte doar spre interior.

  • Al doilea punct cheie: dezvoltarea atenției „corecte”

Dacă e renunțare, mai e loc de control? Nici una, nici alta, ci puțin din amândouă. Se spune „Atenția urmărește și nu urmărește”.

Dacă forțezi și încerci prea mult să controlezi respirația, vei crea tensiune și blocaje.

Dimpotrivă, dacă nu îi acorzi atenție și o lași complet în voie, mișcarea respiratorie nu va fi „corectă” și nu va aduce toate avantajele sale.

Care este atenția potrivită?

Scopul este, mai presus de toate, să fii conștient de respirația ta, dar să nu încerci să o controlezi. O putem observa, însoți, ghida atâta timp cât asta se face cu blândețe.

Este important să te desprinzi de distragerile exterioare. De exemplu, nu ne vom gândi la discuția pe care tocmai am avut-o sau la activitățile pe care trebuie să le facem în continuare.

Starea de liniște și fericire, are nevoie de „spațiu” în care să se răspândească și să crească în noi. Cu respirația, e același lucru.Trebuie să îi oferim spațiul de care are nevoie. Fără a forța, dar rămânând atent la ceea ce se întâmplă.

  • Al treilea punct cheie: a menține o intenție „corectă”

Când faci aceste exerciții, ai „intenția” de a simți relaxarea și pacea, ceea ce nu este o așteptare, ci un scop.

Acest lucru este cu siguranță necesar pentru a elimina o emoție reprimată, de exemplu …

Dacă poziția, atenția și intenția sunt „corecte”, atunci respirația va fi și ea „corectă”.

Vei ști că exersarea este potrivită atunci când începi să simți relaxarea și bucuria care crește în tine.

Când ne eliberăm respirația, spațiul nostru interior se extinde.

La început simți cu siguranță emoțiile negative și tensiunile. Dar dacă păstrezi acest ritm și nu te lupți cu emotiile care apar, atunci vei începe să simți că relaxarea se va răspândi treptat în tot corpul și va dizolva tensiunile una câte una.

Scopul final este să păstrăm permanent această senzație de bine indiferent de activitatea pe care o facem.

shanti spirit simbol 2

shanti spirit simbol 2 Dacă dorești să primești toate articolele și traducerile noastre, direct în inbox-ul tău, fără să te mai străduiești să le cauți… te invităm să te ABONEZI la noutăți.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.