Vindecarea si Religia – partea 1

1

Vindecarea si Religia – partea 1

vindecarea si religia - partea 1

Vindecarea mentala si spirituala nu este exclusiv apanajul religiei.

Unii obiecteaza ca se face prea multa aluzie la invataturile lui IISUS sau ca se citeaza din  Biblie pentru exemplificari.

IISUS a propovaduit calea de trezire la faptul ca boala nu are nici o putere, pentru ca ea nu face parte din Planul Divin.

Invataturile Lui au fost atat de intortocheat interpretate, incat s-a facut uz de ele ca imperativ moral si precepte religioase.

IISUS a fost numai un mare fondator de religie. El a fost un invatator practic, care a propovaduit despre adevarul cel mai util ce-a fost vreodata facut cunoscut.

Oamenii care se ocupau de religie in vremea Lui i s-au opus cu inversunare, i-au intins curse si pana la urma l-au ucis.

Prin urmare, il citam ca pe un mare Maestru al stiintei vindecarii; mai putin decat o autoritate religioasa, desi El a fost si una si alta.

TOT CE SUNTEM ESTE REZULTATUL GANDURILOR NOASTRE; CE GANDESTE OMUL, ACEEA ESTE EL.

Buddha a explicat Legea Karmei sau a cauzei si efectului, adica consecinta poate tot asa de greu sa ocoleasca o cauza ce a provocat-o, dupa cum un om nu poate scapa de umbra sa proprie.

Fiecare om este liber; el este fauritorul propriului sau destin, in virtutea optiunilor sale.

Formulandu-si alegerea, implicit trebuie sa accepte si urmarea ce este cuprinsa in aceasta optiune.

Buddha a mai aratat ca Legea Cauzei si Efectului actioneaza numai in lumea aparentelor si nu poate afecta omul spiritual, etern, caci atunci cand omul se vede in unitate inseparabila cu Universul si cu Prima Cauza neschimbatoare, el reuseste sa proiecteze aceasta Prima Cauza in toata perfectiunea ei, in corpul sau.

Platon, epicurienii, cu totii propovaduiau ca starile mentale interioare se reflecta in starile fizice exterioare.

Ei au accentuat faptul ca viata interioara este la originea ei, atat a bolii cat si a sanatatii.

Filozoful Platon a urmat calea acestui adevar si-a fost capabil, in numeroase cazuri, sa vindece pe cei ce veneau la el.

Spinoza, Kant, Descartes si Hegel, cu totii, mai mult sau mai putin, au afirmat faptul ca boala si sanatatea isi au originea in gandire.

Problema reala a fost totdeauna de a gasi calea proprie, de a ajunge la factorii cauzali  – cauzele bolii, ascunse in strafundurile abisale ale constiintei umane.

Cercetarile facute de-a lungul timpului, in cautarea cauzelor adevarate, au dus, pe diferite cai, la aceeasi constatare, si anume, ca omul, daca nu-si controleaza si stapaneste starile mentale, ajunge sa fie subjugat de acestea, devenind sclavul imprejurarilor si diferitelor conditii.

 

(Continuare – Capitolul 10 – partea 2)

 

MINTEA TE POATE VINDECA – FREDERICK W. BAILES – ed.1978

Traducere din limba engleza

2

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here